placeholder

Nova edició del Fica’t al SAT!, l’aparador de les arts escèniques amateurs del Districte de Sant Andreu

18.12.2024

Arriba la 22a edició del Fica't al SAT! 

Des del 10 de gener fins al 9 de maig nou companyies d’arts escèniques amateurs del Districte de Sant Andreu presentaran les seves obres al SAT! Sant Andreu Teatre. D’aquests nou espectacles, sis són de teatre, dos de dansa i un de música. Una programació que demostra, un any més, l’efervescència creativa i el potencial escènic d’un districte amb un teixit social, cultural i associatiu tant nombrós com dinàmic.

Des dels seus inicis, el SAT! obre les seves portes a les entitats escèniques amateurs del Districte de Sant Andreu a través del Fica’t al SAT!. Aquest cicle permet a les companyies no professionals exhibir els seus treballs en públic, més enllà dels seus equipaments, i en un escenari professional.

La mostra compta amb un jurat compost per 5 membres. Actualment els membres del jurat de Fica’t al SAT! són Jesús Manzano, representant del districte de Sant Andreu, Yolanda Díaz, actriu, Carles Cuní, representant de la Federació de Grups Amateurs de Teatre de Catalunya i Carme Abril, també actriu.

Divendres 10 de gener l’Esbart Maragall inaugurarà la 22a edició del Fica’t al SAT! Fos, la seva última creació guardonada recentment amb el Primer Premi Ateneus 2024 en la categoria de creativitat artística, explora el concepte d’obsolescència. En una societat que es regeix per la immediatesa i l’excés de producció, l’Esbart reivindica la resiliència d’un grup que balla el passat sabent-se futur.

Divendres 31 de gener la companyia Umbral Depart presenta la seva versió de la comèdia shakesperiana Mucho ruido y pocas nueces.

El 7 de febrer es podrà veure, És bo xerrar de ment, de la companyia Til-Tall, un espectacle en clau d’humor que aborda la salut mental. L’obra, escrita per l’infermer David Garcia Livingston, ha estat guardonada amb el premi COIB a la Proposta Innovadora en Salut Mental 2024.

Divendres 14 de febrer podrem gaudir del Gloria en Re major RV 589 de Vivaldi, interpretat per la orquestra barroca 3 Nations Ensemble. A més d’aquesta peça, interpretaran Sound the trumpet, de H. Purcell i els concerts RV 161 i RV 127 de Vivaldi, en un concert conjunt amb l’Orfeó l’Eco de Catalunya i la Coral Madrigalistes de Catalunya i l’Orfeó Tanit de Santa Coloma de Gramenet.

La companyia GATS estrenarà Marina Ginestà. Fotos de memòria el dia 28 de febrer, un espectacle sobre la periodista, escriptora i militant antifeixista catalana. En el marc del cicle 365 dones l’any, la dramaturga Núria Vizcarro ha escrit un text teatral de nova creació que es durà a escena en col·laboració amb el Teatre Nacional de Catalunya.

El dia 28 de març la companyia L’Avançada presentarà Lola, una comèdia agredolça sobre la família, l’amor i la mort.

Divendres 4 d’abril la companyia La Fuente de la Casa de Granada, estrenarà el seu homenatge al 150 aniversari dels germans Álvarez Quintero. ¡Vaya día! es composa de tres sainets i una precuela dels prolífics autors andalusos Serafín i Joaquín Quintero.

La companyia de dansa El Magatzem estrenarà la seva nova creació el dia 25 d’abril. Guerra! explora a través del moviment com la cultura i la raó poden fer front als conflictes.

Clourà l’edició d’enguany Teatre Naia, companyia assídua al Fica’t al SAT!, que estrenarà la comèdia Clacson, trombette e pernacchi, una adaptació de l’autor, director teatral i actor italià Dario Fo, guardonat amb el Premi Nobel de la Literatura l’any 1997.

Al mes de maig, una vegada el jurat hagi pogut deliberar, es programarà una entrega de premis en una sessió de celebració que inclourà una breu conferència o presentació d’un espectacle de gènere no convencional.

Consulta tota la programació aquí

NotíciesVeure'n més